woensdag 15 juni 2022

Rijk worden met een e-boek is niet simpel

 

Rijk worden met een e-boek is niet simpel





    Een goed e-boek is een waardevol bezit uit marketingoogpunt;

    Of je er geld aan gaat verdienen is nog maar zeer de vraag;

    Een goed e-boek verdient indirect geld.




Wordt je rijk van een e-boek schrijven?

Als je de verschillende artikelen op de social media en websites over marketing en vergelijkbare onderwerpen leest, dan zou je wel eens kunnen gaan denken, dat je aan het verkopen van e-boeken enorm veel geld kunt verdienen. Het is de vraag of dat zo is. Laten we eens even wat luchtballonnetjes door gaan prikken.

De verkopers van handleidingen verdienen het meeste

De verkopers van handleidingen hoe je die e-boeken verkoopt, zijn waarschijnlijk nog degenen die er het meeste aan verdienen. Daar heb jij geen last van, want de handleidingen van Team Jetje zijn voor het grootste deel gratis te krijgen.

Het schrijven kost veel geld en vooral tijd

Beginnen met het schrijven van een e-boek betekent het incalculeren van een fikse kostenpost, uitgedrukt in tijd als we het zelf gaan doen en uitgedrukt in geld als we het laten doen door een ghostwriter of vergelijkbaar persoon. Dan beschikken we over een boek en dat is een waardevol bezit. Maar dan moeten we wel iets met dat waardevolle bezit gaan doen en daar loopt het dan vaak weer vast.

Weet goed wat je met je e-boek wilt gaan doen

Voordat we de keuze maken om een e-boek te schrijven, moeten we eerst een plan hebben wat we er mee willen gaan doen en vooral hoe we dat gaan doen. Zo'n plan bevat dan een beschrijving van de doelgroep die we met het e-boek voor ogen hebben. Want voor die groep schrijven we het en dan moeten we wel zo'n beetje weten wat die groep straks lezen wil. Die groep wil iets lezen dat ze iets oplevert. Een e-boek dat hen iets leert. Een e-boek dat een hobbel in hun leven glad strijkt.

Men moet wel weten dat het e-boek er is

Een volgende stap is het opzetten van kanalen om bekendheid aan het e-boek te geven en het te verspreiden. Ook dat kan geld gaan kosten, waarbij de grootte van de investering direct afhankelijk is van de hulpmiddelen die we in gaan zetten. Adverteren kan bijvoorbeeld best prijzig zijn. Een goede voorcalculatie maken is dan ook zeker aan te raden. En ook deze kosten gaan natuurlijk van onze uiteindelijke opbrengst af.

Wees realistisch

En dan is het nog maar de vraag of dat e-boek echt de goudmijn gaat worden die ons soms voorgehouden wordt. Laten we realistisch zijn. Als we er iets aan verdienen, dan is dat meegenomen, maar die opbrengst is verre van zeker. Daarom moeten we ook kijken naar de indirecte opbrengst.

Het e-boek moet gewoon passen in onze marketingstrategie

Een e-boek moet onderdeel zijn van onze totale marketingstrategie. En daarmee zorgt het e-boek ook voor verdere verhoging van onze omzet. En daar verdienen we wél aan, nietwaar? Daarnaast zorgt een e-boek voor vergroting van onze naamsbekendheid en onze zichtbaarheid als kunstenaar. Ook dat zorgt dan weer indirect voor vergroting van de omzet. En dat alles maakt een e-boek tot een kostbaar bezit, dat we koesteren moeten. Het laten maken of zelf schrijven van een e-boek kan dan een zeer verantwoorde investering zijn.

Maar of we alleen aan het e-boek zelf uiteindelijk dik gaan verdienen, is echt nog maar de vraag.

Tot slot

Er zijn vele manieren van promotie bij kunst. Op de website van Team Jetje zijn er vele terug te vinden en vaak tot in detail uitgewerkt. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com 



 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten