woensdag 15 juni 2022

Rapporten zijn gewoon kleine e-boekjes

Rapporten zijn gewoon kleine e-boekjes




  Ook een rapport is een soort e-boek en gedraagt zich ook als zodanig;

  Rapporten zijn ideale weggevers. Uniek, goedkoop te maken en ze geven de schrijver autoriteit;

  Ook aan een rapport worden hoge kwaliteitseisen gesteld.




Ook kleine boekjes hebben een eigen bestaansrecht

We hebben het op dit weblog over e-boeken. En terecht, want het zijn krachtige marketing hulpmiddelen en er valt nog wel het een en ander over e-boeken te zeggen. Zeker als we gaan kijken naar kleinere e-boeken die heel geschikt zijn om weg te geven aan wie ze maar hebben wil. Nou ja, weggeven, we willen natuurlijk wel iets terug, bijvoorbeeld een e-mailadres en het recht om af en toe eens een e-mail te sturen, als we echt iets nieuws te melden hebben. Veel reclame sturen doen we natuurlijk niet, want dat werkt eerder tegen ons dan vóór ons. Men schrijft gewoon uit als we teveel reclame zouden sturen. Dus als we al iets gaan sturen, dan is dat nuttig voor de lezer. Maar wat zijn die kleinere e-boeken dan?


Laten we het eens gaan hebben over gratis rapporten!

Laten we in dit artikel eens kijken wat je met die gratis rapporten kunt doen. Of laten we liever zeggen wat die rapporten voor ons kunnen doen.

We kennen het verschijnsel allemaal wel. Want hoe vaak zie je de woorden "gratis rapport" tijdens je bezoeken aan bijvoorbeeld social media? Of als je naar iets op zoek bent via zoekmachines als Google? Het aantal keren is beslist niet te tellen.

Het maakt daarbij kennelijk niet uit naar welk onderwerp je op zoek bent. Iedereen lijkt op internet wel bezig om een gratis rapport over het onderwerp aan te bieden. De grote vraag is dan natuurlijk waarom iedereen dat lijkt te doen?

Waarom zou je een gratis rapport produceren?

Waarom zou iemand de hele tijd moeite doen om een rapport te produceren, dat dan daarna gratis wordt weggegeven? Het is heel simpel. Hoewel iedereen iets anders beweert, bestaat het hele begrip ‘gratis’ helemaal niet op internet. Op internet is niets gratis. Als je niet met geld betaalt, dan betekent dat, dat je ergens anders mee betaalt. Je betaalt bijvoorbeeld door je naam en e-mailadres te geven.

Niet dat het rapport dat je gemaakt hebt op zich niet waardevol is. Dat is het punt helemaal niet. Maar de echte waarde zit in de namen en e-mailadressen van degenen die je rapport downloaden. Die gegevens zijn veel waardevoller,  dan dat het rapport zelf ooit zal zijn!

Er zijn duizenden rapporten online te vinden

We hebben al gezien dat er duizenden gratis rapporten online beschikbaar zijn. Die werken lang niet allemaal. Eigenlijk zijn er maar een paar zeer slimme marketeers, die precies weten hoe je een ‘gratis’ rapport samenstelt, waarbij ze weten hoe je ook voor een markt kunt zorgen als die er nog niet is. Een goed rapport gaat namelijk een eigen leven leiden. Het rapport blijft resultaten geven. Soms weken, maanden of zelfs jaren, nadat het rapport is uitgebracht. Deze marketeers gebruiken de rapporten die ze maken om snel en efficiënt enorme mailinglijsten op te bouwen.

Deze techniek werkt zeker niet alleen met digitale producten via het internet. Het werkt eigenlijk bij alles wat te koop en te verhandelen is. Ook daar kan het bezit van informatie over klanten heel waardevol zijn. 

De informatie in je rapport moet van hoge kwaliteit zijn

Wil je een rapport effectief kunnen gebruiken bij je marketing, dan is het van groot belang dat het informatie van een hoge kwaliteit bevat. En dan maakt het niet uit of het producten betreft, die online of offline worden gebruikt. Het is niet nodig, dat alles in het rapport even uniek is, maar het rapport moet wel nauwkeurig zijn en ook gratis rapporten moeten aan hoge eisen voldoen. Ofwel ze moeten goed geschreven zijn. Slechte grammatica of verkeerd gespelde woorden zijn in deze rapporten niet toegestaan. De informatie moet daarnaast op een duidelijke en vooral begrijpelijke manier aan de lezers worden gepresenteerd.

Een andere belangrijk punt is dat goede rapporten, of ze nu gratis of betaald zijn,
nuttig moeten zijn voor de mensen die ze lezen. Zorg ervoor dat je de feiten die je presenteert eerst goed controleert en voeg relevante, actuele gegevens toe.

Terwijl je je rapport schrijft, moet je er ook rekening mee houden, dat het doel van dit alles nooit het rapport zelf is. Achter dat rapport zit een doel. Het rapport is slechts een middel om dat doel te bereiken. 

Of rapporten een doel hebben in de beeldende kunst is niet echt duidelijk

Of dat doel van belang is in de wereld van de beeldende kunst is nog maar de vraag. Of het hierboven geschetste scenario voor jou als kunstenaar van belang is, kun je het beste zelf beoordelen. Je weet nu wat de bedoeling is en dat het doel niet het rapport zelf is, maar wat je ermee bereiken wilt. In het algemeen is dat een groot bestand om e-mails te sturen. Doe je dat? Dan kun je deze techniek beslist overwegen.

Tot slot

Er zijn vele manieren van promotie bij kunst. Op de website van Team Jetje zijn er vele terug te vinden en vaak tot in detail uitgewerkt. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com 



 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten