vrijdag 22 april 2022

Nadat je je e-boek hebt geschreven...

 

Nadat je je e-boek hebt geschreven...





    Nu nog lezers regelen voor je e-boek. Daar schrijf je het tenslotte voor;

    Een onbekende auteur ervaart altijd een vorm van wantrouwen. Is hij wel goed genoeg?;

    Soms geven auteurs hun eerste e-boek gewoon weg om de marketing van een onbekende auteur gemakkelijker te maken.




Nadat je je e-boek hebt geschreven...


Stel je eerste nieuwe e-boek is klaar. Een mijlpaal is bereikt, dus gefeliciteerd. Maar nu wordt het zaak om aan lezers te komen, nietwaar? Wat heb je aan een e-boek dat niemand leest? Helemaal niets.

Want je zult merken dat mensen zullen aarzelen om je ​​e-boek te kopen. Zeker als het je eerste e-boek is. Je bent voor de lezers toch echt een auteur waar ze nog nooit van hebben gehoord. Dus die aarzeling is niet echt gek, nietwaar? Wat zou je zelf doen? Waarschijnlijk zou je ook even een afwachtende houding aannemen. Dus dat moet anders.

Het antwoord om dit dilemma van je lezers op te lossen is simpel: geef het e-boek gewoon weg! Inderdaad, dan heb je er geen directe winst van. Maar je gaat die winst later wel zien. Die winst komt namelijk uit het promoten van  je bedrijf en het bekender maken van je naam. Biedt bedrijven, websites etc. aan dat je een link naar hen in jouw e-boek opneemt, in ruil voor promotie van jouw e-boek. Ook dat vergroot je bekendheid. Bijna elke beroemde e-boek auteur is op deze manier begonnen.


Dit betekent natuurlijk niet dat je hierna verder wel kunt stoppen. Er zijn nog vele manieren denkbaar om reclame voor je e-boek te maken. En uiteindelijk kun je zelf overwegen om er doorverkooprechten voor te gaan verkopen, zodat anderen het e-boek onder hun naam uit kunnen gaan geven.

Er bestaat nog een ander krachtig hulpmiddel, om mensen naar je e-boek te trekken. En dat is door het e-boek interactief te maken. Verzin iets voor je lezers om in het e-boek te doen. Alleen al die mogelijkheid is de kracht van je e-boek. Zie het als een mooie aanvulling op de mogelijkheden van statische tekst. Laat je lezers bijvoorbeeld vragenlijsten, formulieren en zelfs kruiswoordpuzzels invullen, om hun kennis over een bepaald onderwerp te testen. 

Laat je lezers op een link klikken, waarmee ze jouw e-boek kunnen aanbevelen aan hun vrienden en kennissen. Of voeg een echt bestelformulier toe, zodat ze jouw product of dat van anderen kunnen kopen. Maak mogelijkheden om online berekeningen uit te voeren. Dat stelt wat technische eisen aan je e-boek maar het is verder heel goed te doen.

Wanneer lezers met boeken omgaan, worden ze een deel van de wereld van dat boek. Dat feit is net zo waar voor papieren boeken als voor e-boeken. Daarom zijn e-boeken zo essentieel. Ze bieden niet alleen een forum voor mensen om iets te leren en om hun eigen gedachten te begrijpen. Maar je e-boeken kunnen tegelijkertijd ook dienen om jouw bedrijf te promoten.

E-boeken zijn een waardevol hulpmiddel voor je marketing. 

Gebruik dat waardevolle hulpmiddel dus goed. 

Je zult er veel plezier van hebben.


Tot slot

Er zijn vele manieren van promotie bij kunst. Op de website van Team Jetje zijn er vele terug te vinden en vaak tot in detail uitgewerkt. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com 


 LEES JE JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten